Tuesday, November 1, 2011

Rahsia Mengenai Bacaan Duduk Antara Dua Sujud


Salam Readers....



Selamat petang :) Best nie jika makan pisang goreng bersama air teh panas mesti sedap hehe Sekarang dah masuk waktu Asar. Nanti jangan lupa solat Asar sekali yer ^^. Sebelum itu, saya nak berkongsi sedikit ilmu mengenai 'Duduk Antara Dua Sujud'. Sebenarnya bacaan ayat tersebut terdapat banyak rahsia yang kita wajib ketahui. Jika kita tidak tahu mengenainya, kita akan mengalami kerugian yang amat besar. Nak tahu apa rahsianya? Jom kita lihat :)

 Rabbighfirlii [ Tuhanku, ampuni aku ]
 Warhamnii    [ Rahmati aku ]
 Wajburnii      [ Tutuplah aib-aibku
 Warfa’nii       [ Angkatlah darjatku ]
 Warzuqnii      [ Berilah aku rezeki ]
 Wahdinii        [ Berilah aku petunjuk ]
 Wa’Aafinii     [ Sihatkan aku ] 
 Wa’fuannii     [ Maafkan aku ]
Sekarang kamu sudah tahu kan apa rahsianya? Oleh itu, mari kita hayati setiap kali kita baca bacaan ini :) Sebenarnya, setiap bacaan yang ada di dalam solat adalah suatu doa. Jika kita tahu maksudnya, maka kita tahu dan faham apa tujuan kita mendirikan solat. Seperti yang kita semua tahu, solat itu adalah tiang agama. Jika kita meninggalkannya maka berdosa besarlah kita. Nauzubillah.


Ok lah korang. Saya nak caw dulu. Lepas nie nak pergi jalan jalan cari makan hehe. Nanti saya akan buat post baru lagi yer. Jumpa lagi di lain post.



Tataa...




P/S: Jangan lupa solat Asar taw :)




0 kritikan & pendapat: