Saturday, June 4, 2011

Contact Lense | Jage Mata Tu Leklok..

Mata...mata...mata..Alhamdulillah saya still boleyh melihat. Walaupun dah diambil sedikit nikmatnya huhu. Alhamdulillah syukur! Tanpa bantuan kaca mata, Wana tak akan dapat melihat dengan jelas. Tak kira lah member Wana senyum atau kerdipkan mata, gerenti Wana tak ada respon. Sori yer. Tu la yang Wana kena
hadapi time tak pakai cermin mata. Kalau pakai cermin mata, lubang hidung member pun leyh nampak hahaha.


Hari tu, sebelum aku sambung belajar, mak ayah pesan ," Akak kat sane jage mata...Jangan baca buku dekat dekat. Lampu tuh, kena menyala. Jangan biar terpadam baru dok sibuk nak baca buku. " hahaha tu lah aku. suka sangat baca buku dalam gelap. Mana taknya power spec makin naik mendadak hmm =.=''

Masa cuti sem hari tu, abah cakap, 

Abah: " Kak, dah tak payahlah nak pakai benda alah lekat lekat kat mata tuh (contact lense) pakai cermin mata sudah la yer. "
Mak: " Ha'ah la kak. Tak payah la yer. Nanti takut terjadi apa apa kat mata. Apa tuh? Kanser mata? Haa. Bahayee.. " 

Hahaha yela mak...abah..huhu

Prince K pun setuju dengan pendapat mak abah. Lagipun dia memang suka aku pakai spec. Aku pun tak taw kenapew. Aduuuyai! Hati ku memberontak tak mo pakai spec r..hahaha

Prince K: " A**ng.. pakai spec tuu. Tak mahu pakai contact lense k. Ingat.. pesan mak abah.."

Yelaaa *ang. 

Aduyaaai huhu  Padahal dia pun same, tak pakai spec jugak. Pergi hilangkan benda alah tu ade r =.=''
Seriously aku tak selesa pakai spec. Tapi nak buat macam mane an. Dah rabun. Pakai je la spec tu. Kecoh la ko Wana hahaha Ingat yer pesan mak abah.

 JAGA MATA TUUUU

Hahaha bagi beso sikit tulisan. Biar melekat dalam kepala. 

Saya nak, mata saya jadi sihat macam nih!
haha

Sebelum tu, aku nak share something interesting tentang _________. Ape tu? Nak taw? Tengokla dulu ^^


Camne?Suka tak? Ngeri?hehe 

OK lah. Jumpa lagi di lain post yer. Jaga mata tu elok elok. Jangan sampai rabun..banyakkan minum susu dan  makan carrot yer...Tataaa ^^

1 kritikan & pendapat:

syeedafabewlaz said...

betul2,,im a die hard fans of conac lense actually,,tapi pkai tu lame2 mata jadi gtl,,,back to speck balek,,kihkih