Wednesday, November 24, 2010

Bertarung nyawa...gara-gara ' 10 sen ' !!



Salam semua....

Hukhuk mmg dh lama sgt2 aku tak update blog..heeh biasela buzy..( buzy ?? ckp je la xde mood haha )

Emm..Ngah duduk2 ( boring ) tetiba aku teringat lak satu kisah , kisah kngn pahit & keadaan cemas yg pernah aku alami selama aku hidup kat dunia ni ( ceh ! :D )

Time aku kecik2 dulu boleh dikatakan HYPERACTIVE , asyik nak berjaaaaaalan aje. ( Berjalan kt umah jiran haha ) Sampai pernah satu hari tu mak bawak LASTIK pastu halakan kat aku then mak cakap, " Cepat balik !! Law tak... mak lestik ko !! Balik !! " Apelagi , aku ngn adik cabut lari la hehe Betape nakal nye aku. Itu dulu laaa , skg tak. Sopan jek :P hehe Ekh !! cam lari tajuk jek haha

OK. Rewind balik. 

Kisah nya bermula begini...Suatu hariii.....

Aku dan adik aku lepak2 kt ruang tamu ( aku umur dalam lingkungan 5 tahun laa , adik aku lak 2 tahun ) Tetiba , aku ternampak benda berkilau kat almari , " E'eeehhh...de wet ciling ah.."

Aku pun amek..ada dua keping , 50 sen ngn 10 sen , dengan perasaan yg sgt2 teruja haha. " Adik !! Nah !! Adik amek lima poseeeen.. akak ameeek seposeeen !! haha " Adik aku pun amek ngn muka selenga nye ( sbb dia masih kecik agi , tak tahu apa itu 10 sen ngn 50 sen :D )

Adik aku just kuis2 jek duit tu , yg aku pulak MASUKKAN LAM MULUT !! :D Nyam2 , cedapnye heeh. Tetibe abah pun balik dari keje , " Saya dah baliiiiiik !! "

Aku pun teruja !! Plus terkejut !!

GUUUULP !! Duit syiling masuk lam tekak !!

" Aaaark !! Adeyh !! Takit !! Mak !! Mak !! Uhuk uhuk "

Mak tak datang pun mase tu... ( ngh layan abah la tuh )

" Akak tak nak mati...Akak lum kawen agi..huuuuu~~ "

Aku mase tu mmg bertarung nyawa , sorang2. Adik aku , just tgk kan aje , " Nape nan akak ni ?? Ngah men swing2 tarzan ke ?? yeeeay !! "

Aku ,

" Atoooi !! Takit !! Uhuk uhuk Sesak napas !! Tak nak mati.. "

Aku confius. Nak telan air liur ke..nak kuarkan ?? Nak kuarkan , Tp cmne ??

Akhirnye , aku telan air liur yang ada lam mulut. Telan , telan , jgn tak telan. Duit syiling uh masih ada kat tekak agi !! Aku pun telan dan telan agi.

Akhirnya....

Duit syiling tu pun melepasi halangan... Fuuh !! Lega !! Perggh !! Time duit tu turun ke perut , masih terase sampailah skrg. Time tu , mmg aku fikir nak mati jek. Alhamdulillah , Allah masih panjangkan agi nyawa aku hehe. Yang mak aku lak , baru nak datang... " Hey..nape ni nak ?? "
" Wet ciling dah macok lam pewut , mak "
" Astaghfirullahal azim..."  Ish2 , seb bek aku OK law tak...tak tau r jadi ape pas tu huhu

Persoalannya , ke manakah duit tu pergi ?? Skg masih lam perut aku agi ke ?? haha Aku sndiri pun tak tahu..samaada masih ada lam perut ataaaau...heeeh Biarlah jadi tande tanya...Misteri r gak haha

0 kritikan & pendapat: